tisdag 10 november 2015

över strecket

Två jobbdagar och två korta lätta lenkkiar hittills denna vecka. Ullmaxspetsade lenkkiar, för att värmeöva. Få se sen om det hjälper tess. Ikväll tjugofem över åtta, givårtejk, kravlade jag mig över det ödesdigra strecket. Sannolikt i bastun. Och här är jag nu. Tycks lustigt nog överleva, av allt att döma. Fast i skepnad av gubbe. Farbroderliga åren är ohjälpligen förbi. Janå, det får väl gå det också.. nååleess.
Jobb ännu imorgon, sen bär det av så småningom. Teneriffamaraton på söndag 15e. Inte lördag 14e som det stod i tidningen. För du måste minnas att komma ihåg att följa med, här borde du hitta live-träkking. Glöm inte köpa popkorn. Och limo. Sen är jag ju känd för att bjuikka supporten på skumpa. Men det gäller tyvärr bara de som följer på ort och ställe. Och där väntas vara varmt och eländigt, så kan inte rekommendera :o(
Packad och klar, är jag inte än. Men redo att börja. Vet lite humhum ditåt vad jag ska slarva med. Tävlingsklädsel ännu osäker. Eller ganska temmärligen säkert att jag ska ha kläder, men vissa detaljer ännu osäkra. På fötterna dock FajvFingärs, så mycket är klart. Och på kraniet najkiilippis. Eventuellt något däremellan också. Kanske firasvästen, från öppet kafferi?
(bilden från prisangöppning, med högtidliga tal och stuff)Nu skall jag stappla iväg till fejsbuuuk, och se om nån har kommit ihåg att gratulera en usel gubbe. Knappast. Janå då blir det att krypa till kojs med håten i gralsen och försöka vara tapper.
Och med tiden bli en grinig gammal gubbe. Långsiktigt mål.
Åålrajtski denn. Steja tjuund! Och följ med hur fd farbrodern klarar av det utmanande gubblivet..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar