söndag 1 november 2015

långlenkki och nedtrappning

Denna vecka har det blivit ganska många kilsar löpta. Lugna distanspass och onsdagens hårda brorunda. I fredags faktiskt en halvtimme på löpande band. Och igår enda långpasset som ryms mellan marorna, kankaanpää och teneriffa. Har drömt om kåkkelby home-run sen sista yammutrippen, men motvinden kändes inte lockande. Därför fick det bli en krumbuktad jeppis-runt variant istället. Kåkkelby home-run är cirkulus 34,5 kilsar i sin kortaste version, så jag siktade på något i den stilen. Blev mycket mitt i prick: 34,51 km enligt gps-klockan.
Inför förra maran minskade jag inte mängd nästsista veckan. Tess. Men den här gången tänker jag minska rejält. Allt enligt samma metod. Hur är det möjligt? Det är möjligt eftersom metoden ifråga är den gamla goda lyssna-på-kroppen-metoden. Och kroppen säger att nu är det dags att trappa ner och ta en lätt vecka. Planen lyder vanligt antal, men minskad distans. Nog tuff brorunda på onsdagen dock, vilken är avsedd som sista effektpasset före teneriffamaran.
Igår fick jag också ta del i en fin whisky-tasting. Med läcker mat och helt übersuperb bastu. Idag har det inte behövts nå långlenkki. Lite utomhuspyssel och kafferostning räckte gott. Samtidigt diggade vi sistorna av gammkaffi, så det gick jämnt ut. Imorgon får jag avsluta fastadygnet med ultrafärskt kaffi, najs! Och på lördagen ska eventuella intittare på "ari 50- öppet kafferi" få tejsta riktigt rejält och färskt goovkaffi. Själva femtiårsdagen är tisdag 10.11, men inte ids jag ha kaffibjudning en sketen tisdagskväll.
Åålrajtski denn, steja tjuund nu då så får du ta del av de sista stapplande stegen av farbroderlig tillvaro!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar