onsdag 18 juni 2014

barfota-2014 17) fastlappinen

Denna veckas barfotatur fick vänta till idag, onsdag. I måndags ville jag testa hur min egen lilla halvmara skulle kännas baket en fastedag och det vågade jag inte göra barfota. Plus att jag hade dagens projekt i planerna: keta tre varv i östanpåspåret, med fastlappi på mittersta.
Halvmaran känstade bajdövej bra. På väg bort gjorde medvinden mig nålite närkke, med tanke på att jag skulle ha den emot mig på slutet då krafterna inte befarades vara riktigt ÿbermänskliga. Men det gick bra, nema pråblema.

Dagens tre varv gick också bra. Fastlappi var tänkt att gå under halvtimmen och det gick på tjusjuå½, medan uppvärmnings- och nedvarvningsvarven gick på cirkulus ½timmen respektive. Däremot tog fötterna mer stryk än beräknat. Jag hade tänkt att det är vååkindöpaark för dem, spånbana som det är. Men där misstog jag mig. På väg hem, dryga två kilsar asfalt, ömmade fotsulorna rejält. Ett hack i vänster trampdyna hade jag också lyckats ådra mig
Janå huvudsaken att de är i skick till tisdag nästa vecka, för då ska jag på friluftsdag. Chefen har beviljat tyky-dag :o)  Tänkte alltså delta i utterleden-jutskan, som jag väl nämnde i något skede?
Hoppas orka keta, om inte hela så större delen. Känner mig temmärligen förberedd egentligen, fast jag aldrig har ketat mer än knappa 35 kilsar på en gång och är synnerligen ovan vid terrängketas. Har trots allt ketat en hel del hyfsat långa ketor på sistone, varav tre senaste med varsin extrakvalitet:
-i lördags terräng
-i måndags på fastande mage
-idag med något tuffare fart på mitten (i självaste verket TUFF på min skala)
och nu väntar bara en kort och lätt länk på lördagen och sen en massa mat och vila, för att ladda energi i kroppen samt en massa spring i benen. Det ska bli KUL, påstår jag nu, men fråga föralldel på nytt på tisdag kväll :o)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar