fredag 24 oktober 2014

i startblocken..

Resfebern börjar göra sig gällande. Klockan är snart 21 och tvåtiden inatt kör vi iväg ner mot Åbo. Båten pruttar iväg 8.45 så vi har gott om tid, vilket kan böövas när vädret är lite knasigt. Men till söndan har bra, för att inte utbrista förträffligt, ketasväder utlovats. I nuläget är det bara banprofilen som gör mig närkke.
Om backarna suger musten ur en stackars gammal farbroder så kanske det inte blir så himlades kul på slutet, eller heller så speciellt imppande personbästa att stoltsera med. Janå kommer jag ens i mål så blir det i alla fall pers på åland!
Underlaget är jag inte helt hundra på, därför tänker jag ta med tvenne skopar.
VFF Kommodosport, till höger i bild, är förstahandsval och de jag är van att keta med. De har över 900 kilsar på mätaren. VFF Spyridon, till vänster för den som inte hade kalkylerat ut det, har bara ketat förti kilsar -inte ens rittit inkörda- och är införskaffade med tanke på terräng och vinterföre. Fast om det visar sig vara myckenhet (grov) grusväg, så blir det nog Spyridonerna i alla fulla fall. Grövre skor än så kommer inte på fråga och därför ej heller med på resan...
(janå tar väl eccoarna på fötterna då vi åker, men lär inte keta i dem)
...dress har utvalts och packats ner. Inga alternativ där, en tunn&tajt vinddräkt ska döga!

Goovkaffi har malts till bryggº, ehuru skärandes i hjärtat, såsom utlovats åt värdarna. De lär nämligen sakna något så nödtorftligt som en kaffikvarn!?! och jag ville förära dem med lite heimroosta.
Dåså, dags att försöka stjäla sig en tupplur inför avfärd.

Målsättning söis:
*först och främst njuta så mycket som möjligt och plågas så lite som möjligt*
-under fyra timmar
-personbästa (under 4:07)
-ta sig i mål
Lasch mii vikk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar