torsdag 20 augusti 2015

ny rehabstrategi och turkucity

Då farbrodern slutade semppu så blev det sommar. Janå, bättre sent än aldrig. Kvällarna har varit så najsa att man har ju inte ens hindat blogga sig något.
Det har ju blivit testat det ena och det andra i knärehabväg...
(förutom stretchar och behandlingar)
...vila några till många dagar, keta-gå omvartannat. Inget har gett nå resultat som imppar. Nu har jag anställt en ny strategi, som går ut på kortare men oftare lenkki. Och bara ett lite längre pass per vecka. Eftersom jag bara hindat köra halvannan vecka änninu, så är det för tidigt för utvärdering. Men åtminstone förefaller knädet att tåla kortlenkkiar rätt bra. Och lördagens halvmaralenkki gick också an. Ifall kommande lördags tänkta edsevö-bennäs-runda också tåjmar, så börjar det nästan bli dags att våga hoppas på turku. Janå anmäld är jag ju redan, och man får flytta anmälan till nästa år mot läkarintyg...
(som neppärligen är billigare än anmälan?)
...pengorna tillbaka får man hosåhelst icke. Bokade faktiskt hotellrum också, för att inte bli utan. Men det går att ändra eller avboka, så nemas pråbleemas med det. Vore faktiskt kul att kunna keta i åbo, utan att knädet bråkar. Då jæklar ska PB få sig en match!
Banan har publicerats, ehuru med något mindre än hisnande överskådlighet:
Förutom att inte blogga, och att keta microlenkkiar, har jårs truli varit ute och kruisat så mycket jag hindat och orkat. På den månad -givårtejk- kruisaren och jårs truli trivts tillsammans, har vi avnjutit en bit över tvåtusen kilsar. Och oväntat überkul har det varit. Nyhetens behag eller inte, men jag böövär faktiskt utbrista att det har varit ännu kuligare än att köra vespa, Och då är det kul!
Börjar också lära mig så småningom. Med det määrar jag mig sannerligen inte vara nån bra motorcykelkörare, utan bara att jag börjar vänja mig vid olikheterna från vespaköras. Gläder mig att det är mycket kvar ännu av denna säsong. Och sen får man börja se fram emot teneriffa. Och sen en massa vinterketas och vips har vi ny säsong :o)
Åålrajtski, fortsatt sommar så knapperlunda nå ivrigt bloggas nära framöver. Men det betyder ingalunda att du inte böövär steja tjuunad. Steja oerhört tjuunad, för du vet aldrig när nästa inlägg dimper ner som ett vildvuxet skägg i postluckan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar