söndag 30 augusti 2015

herrlian hallvå

kåkkelby håller visst på att utkristallisera sig till en favvoby vad ketaslopp gäller. Bra dag blev det. Ställt lumian på väckelse, för att säkert hinda få i mig frukost i tid, hade jårs truli gjort. Men vaknade nog frivilligt före den alls började göra nä väsentliga väsen av sig. Tjångade in en hyfsat stadig frukost. Tog två espressoar, Och båda tåjmade, om vi säger så. Vidpass halvtie placerade jag rumpan i yammmusadeln och tuffade norrut. Hittade folke j i omklädningsrÿÿmet, så vi bestämde oss för gemensam uppvärmning. Det blev en nostalgitripp kring ultrabanan. Ett par lugna kilsar alltsomallt. Mot slutet då kroppen började vaknas, känstade det riktigt bra. Började misstänka att det kan bli en bra dag. Och vid startlinjen då folkhopen började trängas ihop inför skottet, känstade det tilåmed lite pirraktigt fast det bara skulle vara en hårdträning inför turkumaraton. Pirrigt på ett kivogärt sätt.
*pang*
änd åff vii vent..
Började med spjäldet fast, vilket jag inte hade gjort om det varit rekordförsök. Först riktigt lugnt jimån centrum. När vi vände norrut mot oulu ökade jag nålite grand, dock fortfarandis spjäldet fast. Först vid vändning tillbaka söderut, baket unjifär en tredjedel, öppnade jag spjäldet. Baket det körde jag på de växlar jag planerar att vända an i turku. I miniatyrskala såklart. Inga svackor våtsåoevär. I vissa partier kunade det kännas nålite tungt, men så håkade jag att det var ju ett helt hyfsad motlut. Gooär fiilis och löpnjutning hela tiden. Plockade ryggar under ett varv, från 6-7 kilsar tills kanske 3-4 före mål. Helt motsatt mot HHM. Lite revansch känstade det som.
Sluttiden hade jag spekulerat till högst 1:50 och den blev 1:43:50, vilket är bara femtontalet sekunder från PB. Överraskande bra nog. Kul.

Knädet känstade nog av under andra varvet. Men bara typ 1/10. Inget som störde eller skrämde.
Tänker inte börja spekulera i nå turkusluttid. Utan vi får ta det som det kommer. Määrar lägga upp loppet unjifär som igår, fast i större skala. Alltså enligt växlar och ansträngningsnivåer. Ska helst hållas inom njutbart så länge som möjligt. Icke desto mindre hoppas jag på PB. Nuvarande är 3:44:05 från toholampi.
Hur det går får den som inte stejar tjuund inte veta. Och det är rätt åt den!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar