söndag 21 januari 2018

"runner's pizza" receptet

Söndagen har kommit, med vilodag i sin famn. Najs.

Gårdagens lenkki var en jeppis-runt i häppiländ. Så nu har jårs truli ny notering på den punkten och är därför oerhört ivrig att gå igenom protokollet:

Bejslajn / Senast uppmätta / Målsättning:
-övervikt (kg): +5 / OK / +/-0
-tempopasstempo (min/km): 5:02 / 4:52 / 4:30
-häppiländtempo (min/km): 5:45 / 5:26 / <5:00
-lågpulstempo (min/km): 6:31 / 6:11 / 5:40
-garminkondis (VO2max): 50 / 51 / 55

Vikten var upp ett halvt kilogram, men med marginal under gränsen. Så därför alltjämt ett fett grönt OK. Najs. Jårs truli tänker inte reagera på ökningen, utan fortsätter preliminärt på den nuvarande nivån med energiintag. Givårtejk. Så skådar vi och ser vad nästa fredagsinvägning säger.
Tempopasstempo blev inte kollat denna vecka, däremot gick enkilsarsvetona bra. 4:37/km. Alltså inte bra, äs satsch, men bra framåt.
Häppländtempo från igår. Bra förbättring. Det tar sig?
Lågpulstempo fick en spontannotering härom dagen, men det blev ingen förändring utan kvarstår på 6:11. Dock reell förbättring eftersom den kom utan att försöka.
Garminkondis vägrar envetet att öka. Men man får tacka för att den inte sjunker.
Najs inuff.

Då det var så kallt igår och ansträngningen förväntades bli måttligt hård. Ehuru häppiländ. Så valde jag att ta på airtrim värmeväxlare. Typ andningsfilter, som värmer inandningsluften med värme från utandningsditon. Det utgör ingen flaskhals om jag ändå andas jimån näsan. Men hindrar slemhinnorna från att svullna och kräppa andningen. Tåjmade så länge den höll ihop. Någonstans mellan 15 och 20 kilsar tog jag av den för en snytning och när jag skulle placera den på trynet igen så ploppade filtret ur. Och då jag kråtade och försökte påta in det i masken igen, så gick det sönder.
*tiid foo he*
Så efter det blev jag tvungen att sänka tempo, för att andningen skulle tåjma. Janå delvis var det nog ansträngningen och distansen som tog ut sin rätt. Så inte ska jag skylla allt på kalluften. Ändå helnöjd med noteringen. Bra framåt. Najs.
Härlig härlig lenkki alltsomallt. Med behövlig ljusterapi i solskenet och friskluft så det räckte över och slapp till. Och kroppen var lättsprungen igår. Najs.

I fredags diggade jårs truli en rune bergsks vända tillsammans med folke j. Lugnt och njutligt. Inget att orda desto livligare om, förutom tacka för trevligt sällskap.
Och lagade "runner's pizza"
Och lagade en film...
(lång och tradig, sårry orkade inte redigera)
...med recept på ovannämnda pizza. Digga!


I kveis var det dags att fira burn's night. Dagen D är ju egentligen 25/1, men firaset tar man när det passar. I GCMWCs regi således igår. Det var en trivsam tillställning, med fantastisk mat. Haggis såklart. Stort varmt tack till klubben och extrabautatack till peter s!
Najs.
Och jårs truli fick än en gång det otroliga hedersuppdraget att slakta haggisen. Kära frun filmade.
Digga!


Och hej!
Steja tjuund!
Fåår måår..
..åovär änd aot!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar