onsdag 9 april 2014

barfota-2014 6) dreglande farbroder

I morse råkade jag tassa barfota ut för att stöpsla i motorvärmaren åt min kära fru, som böövade bilen idag. Våj våj vad skönt det känstade för fötterna, längtan efter att äntligen komma igång med barfotasäsongen ökade 19,6 %

På kvällskvisten fick jag njuta av en fajvfingärsbrorunda i kvälssolens vackra sken. Det tröstade nog en hel del, för det var påtagligt skönt för både båda fötter och resten av den lekande lekamen! Föreligger såklart en viss risk att det blir en enda stor besvikelse när det är så dags, om jag förväntar mig idel njutning och det blir idel plåga. Janå, den tiden den sorgen.

Till lördag utlovades, i dagens tidning, +10ºC och en jätterund sol. Därför är -återigen- förväntningarna stora, väl medveten om att de armades banditerna inte höll vad de lovade förra veckan. Men om! Om vädret bli i den stilen så blir det nog dags för den stora premiären, som mycket väl kan bli ganska liten.
Planen är alltså att ta fajvfingers i händerna och tassa iväg på en väl vald runda. Sen att genast dra fajvisarna på när fötterna har fått nog, och fullborda länken fajvfingrad.
Föreställer mig att barfotadelen ska kunna utökas sakta och säkert, med målsättningen att klara en hel runda utan skor inom denna säsong. Typ 12 kilsar, givårtejk.

Känner mig förberedd.. och ivrig.. bring it ånn!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar