lördag 6 februari 2016

few fingers

Återhämtningsveckan tickar på. De sakteliga små rundor jag utfört har inte påverkat återhämtningen negativt åtminstone, enligt polarens bedömningar. Imorgon söndag ska jag vara balanserad, enligt densamma. Känns nog som att det kan stämma rätt bra.
Fredagen var semppudag, eftersom vi skulle till fängelset. Katajanokka, that is. Huvudorsaken till huvudstadstrippen var avkoppling och avbrott i oxveckorna. Ursäkter var MC-mässan och skaffa nya FajvFingärs.
Jårs truli tog mig en skön morgonlenkki i gryning och dagsljus, igår fredag, medan kära frun skötte nå arbetsrelaterat. Sen sen brunch och så tågade vi iväg. TuffTuff. Redan på tåget håkade jag att jag hade glömt presentkortet till 4-Runners. DUH! Janå, vi tar det nästa gång, huvudsaken att jag får ett par par nya fajvisar. Men väl framme och havandes hittat affären ifråga konstaterades att de hade försumbart fler FajvFingärs än det finns isbjörnar i sahara. Och i min storlek inga tess. Var ute efter ett vinter- och ett sommarpar. Ersättning/alternativ till Spyridon och Kommodoport. Pyttsan :o(
(resans enda FajvFingärs hittades hos grannen, och det i form av Injinji strumpor. Tänker att de kan komma väl till pass om man hamnar på nå spyridonlenkki i blötsnö, eller så)
Som tröst i eländet hittade vi en MountEverest nära vårt fängelse.
Och så hittade jag ett par 3-fingers, lustigt nog. Fast de är tänkta att hålla mina frusna fingrar varma.
Ålrajt. Efter en god frukost for vi och diggade MC-mässan. Idag alltså. Och shoppade oerhört ivrigt. Det oväntadaste fyndet var ett par par skor, faktiskt. Kärlek vid första provningen! Hoppas de är lika sköna att springa- respektive gå i, som de kändes då man provade. Feelmax. Inga tåfack, typ FajvFingärs. Men rymliga, mjuka och med tunna bottnar..
..hoppas att mycket snart få testa. Kanske redan imorgon? De svarta är för gå och de grå för löpa. Skulle säga att de fyller luckan mellan FajvFingärs och merrell bare access. Ska nog ha nya fajvisar också. Naturligtvis. Men nog räddade dessa den fiilisen som hade kräppats av jårs trulis glömska och 4-Runners synnerligen besvikande utbud.
Imorgon så dags för återhämtningsveckans sista pass. Och nästa vecka någotsånär normal. Med nån typ av intervaller på onsdag och på lördagen botniahallen, är planA. Blir i så fall sista hallträningen inför hallimaraton, som alltså inträffar 5.3.
Åålrajtski denn. Steja tjuund så får du veta om Feelmaxarna håller vad de lovar. Och andra vetvärda saker!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar