söndag 18 mars 2018

lön för vilan

Hejsan på dejsan!

Nu är jårs truli nyskolad. Opintopäivä om päänsärky, huimaus och TMD...
(TemporoMandibularDysfunction)
...och sen djåjnade kära frun och vi gjorde tampere oehrört osäker. huuva!
Våra brutala härjningar gav dock varken päänsärky, huimaus eller TMD. Men det berodde neppärligen på bristfälligt härjeri, utan uteslutande på härjarnas oerhörda tuffheter.

I början av veckan började ketaset kännas riktigt lätt. Typ som att maran släppte greppet om kroppen. Najs. Men så drabbades den -kroppen- av tre vilodagar i samband med skolaset och minisemppandet.
Så idag på långlenkkin, som jårs truli hade utlovat mig själv i belöning för vilodagarna, började det temmärligen trögt.
Eller janå, kolla själv:



Inga protokollsaker att nämna, förutom att garminkondis sjönk till 50 efter dagens insats. Men det berodde säkerligen på pulsmätningskräppet. Så vi noterar det, men utan att drabbas av någon desto oerhördare pänik.

Bejslajn / Senast uppmätta / Målsättning:
-övervikt (kg): +5 / OK / +/-0
-tempopasstempo (min/km): 5:02 / 4:49 / 4:30
-häppiländtempo (min/km): 5:45 / 5:19 / <5:00
-lågpulstempo (min/km): 6:31 / 6:04 / 5:40
-garminkondis (VO2max): 50 / 50 / 55

Ja. En annan sak nog. Det blev en spontan lågpulslenkki på 6:06 i onsdags. Men då inte mätningen var avsedd, så behöver jag inte sänka. Däremot höjer jag gärna efter spontanlågisar, om de förbättrar. Och det är hemliga planen för mars. Men såklart om inget uppenbarar sig så måste jag korsa krypet och knäppa på pulsvarning för en tålamodsprövande prövning.
*suck*

Janå inte hade jag nå andra ärenden just nu. Som nämndes i filmen så planeras en något kortare långlenkki till nästa veckoslut -lö el sö- fast då med hård tia närmare slutet. Bejsik träningsvecka ijenttärligen.

Åålrajtski denn. Du får fortsätta att steja tjuund!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar