fredag 27 oktober 2017

plusminuskräpp

Fredag igen, ganska förhållandevis obevekligen. Jårs truli har mårat åpå med mitt nya liv, äs it vöör. Det har gått fyra veckor, och i morse var det dags för vägning och nu för vecklig rapport:

Bejslajn / Senast uppmätta / Målsättning:
-övervikt (kg): +5,0 / +2,1 / +\-0
-tempopasstempo (min/km): 5:02 / 5:01 / 4:30 
-häppiländtempo (min/km): 5:45 / 5:40 / <5:00
-lågpulstempo (min/km): 6:31 / 6:31 / 5:40
-garminkondis (VO2max): 50 / 50  / 55

Alltså. Vikten upp 0,1 kg sen senast. Och okej,det är väl som det ska vara, med tanke på tre kilo ner på tre veckor före det. Men att garminkondis med all makt måste dimpa ner till femti igen, idag -efter att ha hållits stadigt på femtiett sen seanaste rapport- känns bara tråkigt och irriterande. Tär på en gammal grinig gubbes (redan från tidigare bräckliga) håg.

Efter omoget övervägande bestämde mig jårs truli att långlenkki kan höja, men inte sänka, häppiländtempo. För att ha något positivt att klämma fram. Dvs om långlenkki går i raskare häppiländtempo än senast uppmätta så noteras det som senast uppmätta. Däremot sänks värdet inte, fast långlenkki går i lägre snittempo. Såheså!
(normal häppiländtempomätning sker alltså på hyfsat oförlängd jeppis-runt)

Hoppas kunna återkomma med eins något mindre grinigt inlägg, inom överskådlig tid.
Steja tjuund, så får du se huruvida det lyckas!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar