fredag 17 november 2017

fredagsprotokollkoll

Arbetsveckan for i ett huj(edamej). Snart, med den här velociteten, är det dags för firmajulfest. Snacka om hujedamej.

Imorse sa jårs truli åt min kära fru, att om det regnar eller uppehåller så far jag på lenkki. Men om det snöar eller slaskar, så avtjänar jag en timme på löpande band.
När arbetsdagen var avklarad tittade jag ut genom gluggen. Det regnade. Kände en impuls att ta löpande bandet i alla fall. Novemberregnen brukar, som mistärråos mycket riktigt konstaterade, vara temmärligen kalla. Men så tänkte jag att tänkt är tänkt, och sagt är som sagt sagt.
När skräppåsarna var dumpade och jårs truli kom ut på peedbanan bakom fitness, visade sig de första vita, i det närmaste vågräta, dringorna...
(inte streck och inte droppar och inte flingor, nålite som ljus som varken är både partiklar och vågor)
...förebådandes vad som komma skulle.
Ännu en, temmärligen kraftig, impuls att njaeh, vi tar till bandet.
Nu minns jag inte det exakta resonemanget bakom beslutet. Men hur det nu var, så kom jag fram till att näh, lenkki.
Redan när jag var hemma, så hade slasket börjat lämna på banan, som började kännas nålite hal.
*hrmpf*
Janå. Klädde mig i vinterdress, vinterfajvisar, halsskydd, lippis och pipo. Och keramikhandskar. Och tassade iväg. Hua. Jeda. Mej.
Men okejdå. När fredagslenkki är tillräckligt förfärlig, så brukar lördagslenkkin vara desto oerhörtare härlig.

Nu, varm efter fredagsbastu, med en gedigen "runner's pizza" och en goov kaffi i maggen. Bekvämt riklajnad i fåtöljen. Känns det inte helt övermäktigt att förlåta vädrets makter.

Och därmed över till veckans fredagsprotokoll:

Bejslajn / Senast uppmätta / Målsättning:
-övervikt (kg): +5,0 / +0,2 / +\-0
-tempopasstempo (min/km): 5:02 / 4:54 / 4:30 
-häppiländtempo (min/km): 5:45 / 5:40 / <5:00
-lågpulstempo (min/km): 6:31 / 6:26 / 5:40
-garminkondis (VO2max): 50 / 52  / 55

WOW sedär!
Övervikten är neppärlig. Bara tvåhundra gram kvar. Så det har tåjmat bra, minsann. Och hade ju också hög prio. Också tåjmat såtillvida, att ketaset har blivit lätt och njutbart i oerhörd º. Som ju på nå sätt var själversta påjnten med den saken.
Oavsett vad resultaten i övrigt hävdar.
Fast janå, de har ju också äntligen börjat röra på sig nå pikulite. Tempopasstempo, som synes, under 5 minsar enttärligen. Och garminkondis i paritet med gubbraatets ålderdom. Najs.

Så att, så att. 
Imorgon är det dags för långkenkki. Denna vecka dock inte långt, äs satsch. Utan långt enbart i bemärkelsen veckans längsta. Siktar på jeppis-runt med kort ramp. Vilket torde räcka till en halvmaradistans, givårtejk. Om föret är gynnsamt, kanske häppiländtempo kan få en ny notering. Vi tar oss samman och stejar tjuunda, Väl. Så får vi snart nog veta hur det går med den saken.
Ifall slask är kvar på banan, så torde TrekAscent vara begärlig vara. 
Men janå. Också det får du sympatiskt nog veta, om blott du stejar tjuund.
Najs.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar