torsdag 19 mars 2015

dubbelbokat

Jårs truli är ju, som den trogne läsaren håkat, inne i en rikaväriperiod. Det vill säga ett par veckor utan långlenkkiar, och det får det (säga alltså). Har hittills varit så utomordentligt duktig så...
(i måndags kort och dessutom lugnlätt pass tillsammans med folke j och i onksdagst kort pass med fyra lindriga backvetor)
...och då böövär man ju minst sagt få nå belöning, neh?
Kan eventuellt tänkas ha anmält mig en pikuliten smula till toholammin talvimaraton som ketas direkt baket rikaväriperioden, den 28e mars.

Ska hinda med tre korta pass till, innan dess. Till kommande lördag har vi diilat om jeppis-runt, ett enda varv utan omvägar eller krusiduller eller buller. Kort och gott.
Efter tre maraton -fyra om man räknar SUM-50, där jag ju fick min första officiella maratontid- med PB i varje, inbillar jag mig att minutror ska fortsätta kapas. Liksom bara att åka till toholampi och kuitta ut nytt PB. Högmod går före fall, utbrists det. Få se om en viss farbroder ska tas ner på jorden å det barmhärtlösaste!
-steja tjuunade!
Ser nog fram emot njutbart ketas och i hittillsa lopp har deltagaset -och omständigheterna kring det- varit rikligt belönande. Men vad resultat gäller har jag svårt att se att nå mindre än PB skulle vara nå särdeles tillfredsställande. Janå, blir det besvikelse så blir det.
Det var första bokningen. Den andra gäller femtiårsprisang. Resa bokad!
Såpass exotiskt som teneriffa, men det kuligsta är ju att de händelsevis har ett maraton där 15.11...
(sådär rändåmli sattumalta)
...till det har jag dock inte lyckats mäla mig an nå än. Hemsidan är så armades spansk. Och spanska är rena spanskan för mig. Finns en engelsk flaggaknapp, men den tåjmar inte. Än i alla fulla fall. Hoppas de aktiverar den i nåt skede, annars måste jag försöka engagera favoritsystran, som är oerhört superperfekt på spanska, Eller googeltränslejt, som inte är så helt väldans superperfekt.
Planen är att bo i santa cruz några dagar och keta maraton där (gamlingen åtminstone, kan hända att kära frun nöjer sig med halva eller supporterskap) och sen förpassa oss till americas för resten av semppun, för vila och solbadelse och annan måjning.
Har flera år brejnstårmat och funtsat på resor, just för femptiårskrishantering. Men inte graviterat mot nå specifikt. Äntligen uppenbarte sig något som jag känner att jeps, det där vill jag göra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar