torsdag 26 mars 2015

förfärliga fåårkaastär

Måndagens fasteketas blev schyna exakt kopia av förriga måndagens. Dock känstade benen mindre tomma. Däremot samma sävliga tempo, och korta distans, allt enligt planerna. Märker nog att den här rikaväriperioden börjar ta. Benen, och kroppen annars också, känns pigga. Igår, alltså onksdagen, blev det som määrat ett spiidpass. Klarade av att klippa bort cirkulus 6 s/km på brorundan -från årsbästa- vilket betyder att farten ökar men temmärligen långsamt. Janå, den här månadens "kvalitetspass" är inte ämnade att vara stenhårda. Snarare varna kroppen för kommande, nålite effektivare, kvalitetsarbete. Icke desto mindre ser jag ivrigt fram emot att testa formen i lördagens maratonlopp, efter en månad som har innehållit både långa distanspass och eins nå tillstymmelse till spiid och backar. Däremot tycker jag att spågubborna och -gummarna är snudd på övertydliga i sitt jækelskap:
de prickar in den apsärlut värsta kräppen just de timmarna som loppet står av gapeln. Försöker trösta mig med att de ännu hinner ta sitt förnuft till fånga och däremellan utför jag en arg och krigisk dans och gapar "venn dö gåoing gets taff, dö taff get gåoing". Och om någon snyftade så var det tamejfan inte jag, såheså.
Om jag blir tvungen att ta mjölktåget hem, utan PB, så kan jag allttiili skylla på vädret, ajgess.
Nästa vecka sen, påskveckan, blir det dags för nästa hunttiutmaning. Kul! Steja tjunad för spännandisa rapporter.
Också kul att bastucupens ketasdagar har uppenbarat sig på internätet. Och att de är placerade så att man torde kunna pricka in maj månads långlenkki på kåkkelbys ultra. Blir i så fall 6 h. Nog så tillräckligt i det skedet. Och bra träning inför ståkkålms ultra.  Bastucupen har jag tänkt delta i för första gången, för att få nånsorts fart på de gambla beklarna. I akt och mening att prestera PB på ½maraton i HHM den sjätte juni. Själva PB torde inte vara överhövan kålkkåomöjligt, men det sku gärna få söka sig ner mot 1.45 och för det böövär vi nog spetsa kunton några ºer
Men jag förivrar mig långt in i framtiden. Nu tar vi toholammin talvimaraton först, med eller mot vädrets makter!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar