onsdag 22 juli 2015

semppu och funderingar inför jakupas maraton

För en vecka sen var det onksdag. Då ketade jårs truli, som planerat, med många kläder på mig. Blev svettigt, likaledes planerat. Och på fredagen började semppu. Steg upp tidigt och for på maratonintervallpass före frukost...
(för vi ville starta vespakeikkans första etapp, till pargas, på förmiddagen)
...uppvärmning och vilojoggar och nedjogg i ultraväxel. Körorna 5,4,3,2,1 kilsar i stigande tempo. Var det määrat. Men 2:an blev i själva verket något saktare än trean. Men bra tempo annars och tillfredsställande hårdpass. Känstade en aning i knäet. Som bajdövej har varit nålite mer svullet dagarna efter lenkki, hård som lugn. Och nålite mindre svullet däremellan. Bra ketasvecka öht och bra fiilis inför vespakeikkan. Hade gjort läxorna inför maran och böövade bara nålite underhållsketas under resan. Blev en semilugn sjua på eckerö tillsammans med kennet l. Och så idag en pigga-upp-benen lenkki, som blev elva kilsar med raskare episod nånstans i mitten. Dagens ketas känstade tungt och trögt...
(helt väntat med tanke på gårdagens vespaköras eckerö-mariehamn på förmiddagen och åbo-jeppis på kvällen/natten i delvis regn)
...och tyvärr spände det nålite på knädets utsida. Janå, schitt dösejm. Jag startar på fredagen och gör mitt bästa, så får det gå som det behagar.
Om benet håller så ketar jag, som sagt, för PB.
Sen återstår två semppuveckor. Då ska jag keta nålite om knädet håller för maran, utan att bli desto värre baket. Och keta inget eller ytterst sparsamt, om det blir sjukt. Sen stukkhålmas ultra. Ser inte fram emot själva ketaset med samma iver som om förberedelserna hade tåjmat som määrat, men blir en najs resa. Tror jag nog!
Förutom att vi har kommit igång med vespaköraset. Äntligen. Så har jårs truli detso värrigare drabbats av femtiårsfeber. Det kan stå farbror dyrt. Janå det finns nålite kvar i femtiårsbudgeten och teneriffakeikkan är pröjsad, så våtdöhekk. Återkommer då jag vet ännu mer, Steja därför tjuunad till ytterlighet!
ps; traditionell lomaparta:
Yvigt, eliho?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar