onsdag 16 september 2015

brorundeutmaning etapp 1

Första lenkkin på den nya utmaningen söis jimånförd. Värmuppjoggade runt kvarteret och knäppte på stoppuret när jag passerade infarten till hem ljuva hem. Öppnade i temmärligen hög ansträngningsnivå, med hopp om att få igång systemet så det liksom jämnar ut sig. Så blev det inte, utan jag fick nog lätta på gasen före, eller kanske kring, halvvägs. Men mårade åpå så bra jag orkade ändå. Knäppte av stoppuret när jag igen passerade infarten. Och så nedjoggade jag ett likadant varv som uppvärmningen, men i motsatt riktning.

Stoppuret visade 1:01:25. Det tycker jag är en bra första notering för detta projekt. Har, om jag räknar rätt, sju veckor på mig. På den tiden böövär jag kapa minst fyra minsar. Visst är det cirkulus 20 sek per kilsar om banan är tolv kilsar givårtejk? I så fall torde det väl räcka med att kapa 3 sek per kilsar och vecka, eliho? Låter väl inte helt ultra posse?
Dagens pass känstade nog hårt. Men det är ju under pågående återhämtning baket maraton också. Plus att de här onksdagspassen förmodas ge effekt så att föregående ger en smula bättre kondis till följande. Janå, slutmålet är ju spikat, men nästa gång är det dagens tid som ska bättras. Nästa gång blir enligt planA nästa onksdag.
Såålrajtski denn, steja tjuund så får du veta hur det utvecklar sig. Och kanske nå andra vetvärdliga saker dessförinnan. Kvöm kväit?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar