torsdag 18 augusti 2016

inför LKI-halvmaraton

Förra fredagen kunde jårs truli inte förmå mig att ta riktigt i lika hårt på hårdlenkki som på förra. Med ett par sekunder sämre snitt per kilsar och med mycket njutbarare runda som följd. Troligen ändå tillräckligt hårt för att få avsedd effekt. Kul att kunna köra hårt och njuta av det!
(har sett så fram emot det)
Därmed känns det också redot att växla upp till halvmaraton. Och köra ett par såna som hårdlenkkiar. Efter det blir det en riktigt lugn återhämtningsvecka, om kroppen klarar galoppen så långt.
På lördagen blev det, mycket riktigt och alls inte oriktigt, tamperekeikka. Chilifest Finland och så ett besök hos pappalappinen. Pga uteblivet sällskap och ruskigt väder, regnigt och vindigt, kändes det inte lika lockande på lördagsmorgonen som det hade gjort innan. Och ganska tung kördag blev det. Ändå känns det riktigt bra att det blev av. Värdig avslutning på semppupemppun. Och nu går det bra att jobba igen. Ja och så fick jag ju hemråodat nålite chili.
(bra att ha och kräpp att vara utan)
På söndagen blev det något överraskande en långlenkki. Om än just å just. 30,1 kilsar.
(gränsen för långlenkki går som bekant vid tretti :o)
Ut till jeppis-runt banan med tanken att vika av hemåt då pulsen börjar drifta uppåt så löpningen blir alltför töögig. Pulsen var himlades hög redan från början. Så farten blev låg, kring 6:25. Fick sällskap efter fem löpta kilsar och det höll i sig till tretton. Sen mårade jag åpå. Pulsen ökade inte nämnvärt, utöver sin redanrådande höghet. Så därför kunde jag stretcha ut lenkkin ändå till långstatus. Vilket är bra, för det blir inte så lätt att pricka in långlenkkiar nu med halvmaror på kommande.
Imorgon alltså dags. LKI-halvmaraton. Ordnas för andra gången. Och ska begåvas med jårs truli på startlinjen för första gången. Glömde förhandsanmäla mig, men det ska gå bra att anmäla sig där. Banan ser lockande ut. Eftersom det för jårs trulis del handlar om hårdlenkki med generös draghjälp. Snarare än att prestera en bra halvmaratid. Så har jag inte desto omständigare förberett mig. Utom vad gäller ätande. Det har jag nog skött med remarkabel iver de senaste dagarna. Idag var jag på dejtlös torsdagsdejt. På pizza till kumar's. Fick en riktigt spajsig rackare. Och god! Ändå ville jag ha en extra kvällsbit, för att vara riktigt übermätt så här kvällen före.
(det brukar ge så härligt med kraft i benen)
Janå håkade ju i kveis när jag klapp gräs, att det finns en massa mogna bär därute. Varför inte ta dem tillvara och smätta ihop nå mantagervadmanhaverpaj?
riseftet:

här finns riseftet om du inte kan digga ovanstående )
Damlaget är på roadtrip, så därför är jårs truli gräsänkling. Därför är jag också billös. Blir väl att åka yammu till startplatsen imorgon. Eller försöka få lift. Någon som ska dit från jeppis? Och har plats? Och orkar vänta på en långsam gubbes målgång?
Ålrajtski denn. Steja tjuund så återkommer jårs truli å det snaraste. Med rapport från LKI-halvmaraton. Och icke desto minst med rapport om mat efteråt :o)
Entäs pajen då.. blev den nå goov?
proovin jiss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar