fredag 16 januari 2015

1/5

Första etappen avklarad på nya hunttiutmaningen. Blev någotsånär ajsbugsföre. Mötte folke j (som inte bugsade nå) vid lockanberget, varpå vi lufsade iväg mot sandsund. Inledde lugnt, och kunade nog fort konstatera att trögheten från i onksdagst hade lättat. Från sandsund fick vi medvind som höll i sig och oss om ryggen ända till cikoriamuseet, vår andra vändpunkt. Vet inte om regnet började/ökade då vi vände, eller om det bara var att vi fick det i naama. Men påtagligt blev det. På typ andra halvan tassade ketaskompisen åpå med hyfsat tempo, kanske hungrig? Inte känstade det som det skulle ha haittat nå, och inte ville jag lämna ömsand på spåret, så jag hakade på. Som sagt början var lugn, så jag gissar att summasummarum blev snittfarten kring vår vanliga 6-6,20 per kilsar. Tyvärr fick gps:en en spunkattack vid församlingscentret så jag har inte rittit koll på exakt sträcka eller velocitet
Inte för att det är viktigt att veta, men kul att följa med. Dagens tracker visade 22,6, vilket är för mycket. Nästan exakt samma runda som vi ketade tillsammans med alexander b på julen, visade då 20,8, vilket lienee närmare verkligheten. Redan då jag såg att den föreslog 5:40 fart åt oss, förstod jag att den var på bushumör idag. Janå över tjugo är det hosåhelst, så kvalificerar som etapp i 5*20=100.
Fiilisen helt bra. Skönt att keta och bara åttio kilsar kvar på denna utmaning. Trötta fötter vilar på riklajnärns fotstöd, äs vii spiik, men kommer nog att vara ivriga att ta nästa steg imorgon. Då utan ketaskompisens stöd, han hade nå keikka på dagen och hamnar sannolikt på kvällsdjuuti, stackarn!
Nu har vi bastat och fyllt på energilagren med goov tex-mex, samt duggit goov kaffi. Således första etappen avklarad utan desto större bekymmer. Återkommer imorgon med nya bekännelser..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar