måndag 19 januari 2015

etapp 4/5

Började dagen med sovmorgon och sen studiebesökare i kafferiet, så arbetsdagen känstade kort och lindrig. Soligheten under dagen drog bi till att lenkki föreföll lockande, trots att det blev fjärde dagen i rad. Föret såg lovande ut, fast tempen var på sjunkandis.
Vid halvsjutiden drog jag spyridonerna på fötterna och sökte mig ut, då visade termometrarna -10ºC respektive -14ºC och vid hemkomst -12ºC resp -16ºC. Nålite vind, men inte direkt störande, bortsett från att den var temmärligen kylig då. Mötte ketaskompisen vid lockanberget och tassade iväg ut mot sandsund. Det gick lätt i början, farten iofs låg. Sen vände vi tillbaka och tog sikte mot cikoriamuseet. Då hade vi vädret nålite mer i ögorna. Faktiskt så är ögorna de som led mest idag. Funtsar på att drippa nåt kiva i dem sen jag planterat rumpan i riklajnärn, saasii. Upplevde att vi kanske hade pikulite högre fart då, men ute vid schååmans bedarrade den nog igen. Summarum känstade den nålite saktare än igår, men facit visade att den var rejält saktare. Skyller på kylan och ser kool ut. Mörkret kan jag skylla någorlunda på också.
Men nå speciellt slitsamt var det inte, lustigt nog. Om det känns lika lindrigt imorgon blir det nog en ultrakort avslappningerunda på onksdagen, annars blir det tre helt viloga dagar baket denna utmaning.
Inte nå pahoga hunger eller energilåghetssymtom heller, men så har jag tråmat i mig mat också som en ätningsfarbror.
Janå, då skulle 80 vara i påsen, en ynkedomlig tjuga kvar..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar