fredag 15 maj 2015

stimppamben

eller, som vi farbröder utdraget paa säga, stinnpemppad i vamben. Är jårs truli baket ivrigt ätande av vad mangohuset hade att bjuikka till lunch och av paj nu till dinnär. Pajen fick godkänt, visste man jimån att den blev uppäten till sista smula. Och jag åt inte riktigt hela själv, nota bene! Den var goov och innehöll många kilsar, vilka vi må hoppas att skola hinda från vamben till benen tills imorgons baketmeddag.
I kveis blev ögonalocken tungt vägande skäl att blunda en stund, så jag tog boken med mig och läkstade ner i sängen. Tänkte att jag vilar ögorna nålite före jag börjar läsa. Då min kära fru, någon timme senare, började natta sig så steg jag upp och borstade tandorna och sen damp jag i säng igen. Blev nog > nie timmars sömn. Nått bädd!
Idag råkade jag ut för årets första invägning. Visade sig att jag har gått upp en dryg halvkilo sen femtonde december ifjol. Åffsiisön, junåo. Janå i alla fall kan alla åjande och våjande varelser, som pÿÿlar om att jag blir baa maagrari å maagrari, schatta dö fakap åålredi.
Har beställt god nattsömn till inatt också, via sändmändåtkåm och så press enter. Men före det böövär man beskåda en rörandis dokumentär...
(om vi får igång telkkarn, vill säga, torde vara någon månad sen nån senast testa)
...tror den heter nå i stil med "fabban som råodade sin svämppis på vespakÿÿti", givårtejk?
Och så pigg och glad imorgon. Nålite morgonpynj och så tietiden efter ketaskompisen. Det går ju att steja tjuunad, såklart, så man får rapport om framfarten. Men man kan också digga lajv:
http://www.championchip.ee/ftp/liveresults/2015/150516_6h/
Målsättningarna äro:
(förutom belöningshormoner och kivoga transmittorsubstanser änd staff, står skumpa på spel, så det är leikki kaukana)
-drullegräns = godkänt: 55 kilsar, vilket skulle utgöra entydigt distansrekord.
-bra: 58 kilsar, vilket dels vore ein maraton från huntti och dels ein SUMvarv bortom SUM-50
-drömgräns = lysande: 60 kilsar, som skulle betyda snittfart på 6:00 i vilken ska rymmas alla stretch, pink, mat och kakkapauser ynnä muuta.
-bonusextradrömgräns: 63 kilsar, rändåm extragräns som skulle få upp veckans saldo till 90. Inget speciellt med det, men böövade en ytterligare gräns för finskumpamahis :o)
Den preliminära taktiken är att öppna lugnt och växla växel varje timme. Eller, om ingen synlig kisakello finns tillgänglig, vart tionde varv. Määran är att testa om en dylik vaxelväxlingstaktik fördröjer utmattning, vilket kan vara bra att veta inför årets SUM.
Ei muuta, stejaa tjuunattu, muuten..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar