torsdag 14 april 2016

kyrönjoki i vågskålen

Jårs trulis framfart har varit besinnad de senaste dagarna. Foten har blivit bättre, om än inte med sådana stormsteg som hade önskats. Drömmen om tripp-trapp-trull, dvs PB i toholampihalvan-kyrönjokihelan-kåkkelbyultran, håller på att bli till en önskedröm snarare än en målsättning. Hade velat få in en långlenkki med hårt parti inkommande lördag, men det är nog i överkant. Tänker tråma in en extra vilodag imorgon och se om foten ens går med på någotsånär långt, utan hårt parti, på lördan. Tanken på maraton utan ett endaste långpass på över en månad låter på tok för likt åbo i höstas. Där var andra halvan, och då i synnerhet sista tian, inget som jag längtar efter att få återuppleva. Sen behövs nog ett hårt pass också. Typ brorunda i tempo eller tröskel. På behörigt avstånd från självaste maran. Om jag ska orka hoppas på PB. En liten strimma hopp lever, men foten får bestämma.
Är inte heller speciellt förtjust i tanken på att starta i min tionde mara, bara för att tvingas DNFa pga foten. Däremot har jag inget emot tanken på en något saktare mara, som träningspass inför kåkkelby. Men fullt möjligt att jag behöver skippa bägge. Hee så tå.
Idag fick jag hämta hem mina nyaste skor, som blevo beställda för ett bra tag sen. VFF KSO evo
har bara haft dem på en liten stund och diggat några reviews. Men de verkar mycket mycket lovande. Favvopotential! Tyvärr inte dags att testa ännu. Inte på nå lång lenkki åtminstone. Janå den som väntar på nå gõtt..
På tal om hämta hem. Imorgon ska yammun få komma hem. Ses ivrigt fram emot, även om några riktigt körvänliga temperaturer ingalunda är utlovade för den överskådligaste framtiden.
Åålrajtski denn. Steja tjuund så får du veta huruvida foten tillåter långlenkki på lördagen, eller om det blir äbåårt mischön!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar