onsdag 29 juni 2016

godkänt, ej mer

Hårdpasset blev av. Värmde upp och körde sen så hårt jag fick ur kroppen, och nedjoggade som avslutning. Det var andningskondisen som satte gränsen. Benen inte oberörda, men hade klarat åtminstone lite hårdare. Upplevelsen var att det kändes hårdare än i kvevlax, som att det vore omöjligt att köra en halvmara i den farten. Men dagens spiid var ändå  sämre, mittersta stinten alltså hårdköran:
som sagt räcker under fem till godkänt. Men inte mer. Och verkligen inte uppmuntrande. Pulsen iofs lite lägre än kvelax, antydande att jag inte förmått mig samma nivå ansträngning nu. Vilket är rimligt då man är ensam.
Men det här är det tempo jag skulle behöva för PortEllen kvalificerande maratonresultat. Bara det att jag skulle behöva hålla det i 42 kilsar. Nåo vej in hell, liksom.
Janå ansträngningsnivån tillräcklig för tempopass, även om det är svårt att säga vad som är tröskelfart i dagens läge. Så nöjd med insatsen och nöjaktig med resultatet. Torde hinna med ett par hårdköror till, innan jakupas hela eller halva. Blir mycket intressant att se hur det utvecklas, om tess.
Steja väldigt tjuund, så får också du veta.
Rätt varmt var det ju idag. Inte så att det inverkade menligt på ett kort hårdpass, med kring20º och kvällsskuggigt, men så det kändes att värmelöpning inte är jårs trulis starka sida. Det heller.
Jakupas maraton brukar ju vare en temmärligen varm tillställning. Och är det så i år också, så lär inte jårs truli keta för PB. Oberoende om det blir hela eller halva. Och oberoende hur effektträningen blir nu framöver, till dess.
På plussidan då?
Janå endoknarket såklart. Hui vad najs!
Fiilisen i kroppen alltså toppen. Mentalt inte besviken, men nog avsaknad av motsatsen, om man uttrycker det så.
Steja som sagt ganska så tjuund nu, så får vi skåda varthän det bär.
(foten ska jag sluta tjata om, tills det blir nån klar förändring att rapportera)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar