torsdag 19 april 2018

nära skjuter ingen..

Idag är det en lämplig dag för romantisk torsdagsdejt med hått brutta.
Väldigt lämplig, nämligen torsdag.
Men det har det ingalunda varit hela veckan.

I måndags stannade jag på FC baket jobb. Och ketade en halvhård halvtimma på löpande band. Sen en nog ännu hårdare halvtimma frenetiskt trappandes på trappmaskin.
Ett bra pass, tyckte jag.
Och på tisdagen var det distanspass som gällde. Önskemålet från jårs trulis sida var, som jag redan tidigare antytt, att smyga in en användbar lågpulsnotering.
Det tåjmade sisådär.
Lågpuls blev det. Och ny notering. Min bästa evär.
MEN
5:41 ha do höört na värr?
Egentligen mer najs än bajs, men nog nålite retligt.

Igår var det onsdag så det stod härliga till. Dags för periodens sista tempopass. Inga förhoppningar tess om behövliga 4:30, men ville mycket gärna ha in ett rejält hårdpass.
Det blev det.
Dåinkkade in riktigt kraftfoder som lunch, för att säkert orka:
turkisk yoghurt och caschewnötter
yoghurtcaschewnötter. Najs.
Lenkkin bestod i att jårs truli värmde upp och slet hårt i tie kilsar och joggade ner.
Då jag stannade garmin så meddelade den "1 nytt rekord" och sen "snabbaste milen: 45:12"
Alltså 4:31 per kilsar på hårda delen, kan du bigriipa?
Bättre än jag alls hade vågat hoppas på. Och bästa tempopassnitt med viss marginal. Men igen den där snöpliga sekunden per kilsar ifrån OK
Klåos bat nåo sigaar. Men igen, mer najs än bajs.

Vi tar en mellankoll på protokollet. Lika bra att göra det varje gång som det finns nå att rapportera nu när det börjar dra ihop sig inför kyrönjoki.

Bejslajn / Senast uppmätta / Målsättning:
-övervikt (kg): +5 / OK / +/-0
-tempopasstempo (min/km): 5:02 / 4:31 / 4:30
-häppiländtempo (min/km): 5:45 / 5:04 / <5:00
-lågpulstempo (min/km): 6:31 / 5:41 / 5:40
-garminkondis (VO2max): 50 / 54 / 55

Najs grej är att garmin fortfarande visar 54 på kondisbetyget.

Idag som sagt vilo- och dejtdag. Och ätningsdag.

Imorgon distanspass, men pga fasta inga hoppligheter om bra lågpuls.
På lördagen häppiländ. Ska det bli nästa grej som OKar?

Egentligen tror jag det. Men få se om det inte blir 5:00!
Som du ser i protokollet så krävs <5:00 för OK Vore neppärligen ämnat att förvåna kräppen ur en, om det visar sig bli den där ena sekunden för mycket igen. 

Men janå. Den som lever får låda.
Och den som stejar tjuund får se!
Om du lever för att hålla låda, så är saken biff.
Men det lär bli frekventa uppdateringar här framöver, så jag föreslår såhär:
steja tjuund!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar