fredag 3 mars 2017

kulturell kavalkad

Så trött som jårs truli var efter kvevlaxketaset, befarades brutal återhämtningskvot. Men efter den enorma -och enormt tillfredsställande- pizzan, samt en väldigt lång och god nattsömn så började det faktiskt se intesåilla ut. Och kännas. Stats från kvevlax visade också att belastningen kanske inte hade varit så himlades stor trots allt. Snittpuls på 144 är som jag brukar ha på njuttempolenkki utan pulsvarning. Givårtejk.
De lugna återhämtningsjoggarna från början av veckan kändes också oväntat lätta och sköna. Även om benen såklart blev trötta efter intesåmånga kilsar. Därmed behöll jag nog tanken på och hoppet om att kunna delta i hallimaraton imorgon, lördag. Inte desto minst för att kolla hur andningen tåjmar inomhalls. Liksom att gissade jag rätt då jag utsåg kylan och vinden till syndabockar för den kräppade andningen i söndags? Ifall andningen tåjmar betydligt bättre i botniahallen så behöver jag i alla fall inte börja googla på ansträngningsastma.

I förrgår, onsdags, hade jag ett riktigt kul pass på löpande band. Hur fel låter inte det? Men förhållandevis kul, åt allra minstone. Lugnt grundtempo nog. Utan att fördenskull lågpulsa. Mätte faktiskt inte ens puls. Ganska skönt som omväxling. Och efter varje kilsarpassering vred jag upp farten för hundratalet meter. Alltså just och jämnt så jag hann känna på aktuell spiid. För varje kilsar höjde jag till högre spiid. Mot slutet var det så jag bokstavligen fick fokusera till max för att över huvudtaget hållas kvar på bandet. Men blev ändå inte ansträngande. Eller, för den delen, nämnvärt tråkigt. Istället ganska kul. Blir nog fler liknande pass, maark maj vöörds!
Sen återstår det ju att se huruvida det hjälper till att införliva nå fart i de gamla skröpliga gubbebenen.

Denna vecka har jårs truli diggat två lenkkiar tillsammans med folke j. Och trots att vi redan hade varit kulturella museumbesökare. Blev det ny vända till cikoria idag. Mest för att den är så kort och platt och lätt. Typ 10,5 kilsar. Kortaste vägen. Fast idag var det kylig motvind på väg ut. Och alldeles tillräckligt med spårig is på banan. Och icebugföre.
(Lustigt nog under magiska sexgränsen. Ehuru nippanappa)

Janå fördelen med det är ju att det ska bli oerhört väldigt najs att keta i shorts och Tpajta och nå riktigt lätt om fötterna imorgon. Och utan is. Utan motvind, förutom fartvinden. Ser ivrigt fram emot!

Väl medveten om att dagens form ingalunda är i närheten att räcka till PB. Let ölåon PortEllen. Ser jårs truli ingen anledning att ta ut allt för att få reda på exakt hur det står till efter vinterträningen. Men ska nog ändå försöka få till en riktigt ordentlig långlenkki. Fyra timmar kunde vara nå sorts drullegräns. Det skulle för övrigt bara kräva typ tre sekunder bättre snittempo än i kvevlax. Janå under 3:55 med planerad ansträngning så blir det skumpa! Men då ska det vara inom planerad ansträngning. Inte nå förivringar.
Vänttapas nu. Nu fick jårs truli en superduperb idé. Varför stejar inte du tjuund. Och får reda på hur det går. Med muy prontoritet.
Senast söndag..
(kan bli tiukka imorgon)
..too bii kåntinjuud..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar