måndag 10 juli 2017

intervallpass nr 2: 5×500 m

I morse såg vänsterknäet mindre svullet ut. Inte noll, men tydlig skillnad från igår. Då fick jårs truli löpfiiling. Najs.
Bjöd med folke j på nå intervallträning igen. Och han accepterade. Najs.

Mitt på dan voro kära frun och jag och handlade. Bl.a behövde jag luncher och mellanmål för veckans tre jobbdagar. Och sen fick min kära fru oerhört trevliga besökare. Så då fick jårs truli förtroendet att tåjma som kafferist. Diilade ut varsina kopp önskat goovkaffi, av den ganska väldigt färska blenden. Sen utsåg jag kära frun till vikarie och började ställa mig för dagens pass.

Efter att ha svidat om till ketaskläder, slösade jag en kvart -åt allra minstone- på att leta mina JBLar..
(bluetooth hör"lurar")
..till ingen nytta och till stigande frustration. Till sist tog jag jabrorna, som jag brukar använda till paddan och vars batteristatus var kvestionabel efter heldel videodiggning i kveis. Raatets raat :o(
Janå nog räckte batterierna till dagens behov, tog ändå av dem när jag fick sällskap. Men vart i kalabaliska tjottaheiti har JBLorna svunnit för?!?

Så det blev uppvärmning. Och intervaller på löpbana: 5×500 m med joggvarv som vila. Inget annat intressant från stätsen, än att gammgarmin hade lite svårt att pejla pulsen på själva intervalldelen och att pulsen var för hög / spiid åtminstone under uppvärmning...
(intervalldel och nedjogg kan jag inte avgöra, eftersom referensmatsku saknas)
...ifall lågpuls hade tillämpats, hade den med all säkerhet hamat i 6:15-6:30 spalten. Illa!
Men skönt att pigga upp steget och KSO-evorna känns väldigt oerhört bra på löpbana. Graferna här ovan visar tempo-puls-kadens. Fin tuppkam på den första, neh? (nygarminens)
Löpningen kändes bra och avslappnad på vetorna. Och iofs på joggvarven också. Men på nedjoggen var nog benen tunga och styva. Men bra endorfindos. Najs.
Knäet tog inte sjukt, men kändes av en aning på uppvärmning och nedjogg. Inte tess under intervallsprången.
Trampdynan som irrierades av gårdagens misslyckade barfotalenkki kändes av, men inte mer än att KSO-evo tvivelsförutan var rätt val. Tack leif l för uppmuntran!

Imorgon och/eller övermorgon kan det bli på sin höjd nå riktigt korta lågpulslenkkiar. Typ cikoriavända-brorunda. Beroende på om knäet svullnar upp igen och eventuellt nå andra faktorer. Saa sii sitten. Inget hårt eller långt eller ens måttligt i alla fall. Ty veckans långlenkki planeras till fredagen. Hoppas den låter sig verkställas.
Hoppas också, men orkar inte riktigt tro, att lågpulstempo skulle kunna skärpa sig ens nålite. Ens ner på låga 6:0X som före utterleden. Eller ens nån pikuliten smula åt rätt håll, tess. Under sexgränsen har det inte varit sen inför kåkkelby 6h.
Håller fast i halmstrådiga hoppet om att utterleden ännu inte riktigt har släppt sitt grepp om den gamla skröpliga skräpliga gubbkroppen. Och att det ska lätta nålite när den äntligen behagar göra så.

Åålrajtski denn, det blir nå tjuundstejas för dig igen då. Janå det drabbar ju ingen ovan!

AAAaa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar