fredag 13 februari 2015

nära ögat..

I onksdagst var det blött, klakat och blåsigt. Nog hade det tåjmat, tänker jag mig, med utomhusketas i ajsbuggisarna. Men då det fanns randiga skäl och sprikloga orsaker därtill, så valde jag att keta på löpande band. Dels böövär jag, som tidigare konstaterats, värmeacklimatisera gammfabbokroppen inför hallimaraton och dels bööver FajvFingärs (KS) provköras. De har neppärligen varit igång sen självständighetsmaratonlenkkin. Vill ju inte riskera att de börjar skava eller så, för de är nog troligaste skoval till botniahallen.
Ketade alltså på matta i förrgår. Sulorna klarade 7½ kilsar innan de började begära tajmaot. Vid 8 pausade jag och drog fajvisarna på, och tassade ytterligare 7 kilsar med dem. Känstade helt bra, om än nålite tögigt. Men rändåmplej i öronen och folk omkring, så nog tickade tiden.
Idag hade de nå grej från SUM, så jag råkade slinta in på deras sida. Hittade bl.a fjolårets diplom:

Armades kliande, lönedag och allt. Femförenära att jag hade klickat in anmälan. Men jag orkade hålla mig. Fast ijenttärligen börjar jag nog känna mig kåmiterad till huntti, i år. Janå, ska avvakta åtminstone tills hallimaraton är avklarad. Och helst tills baket nästa åådänttli långlenkki också.
Imorgon blir det semilångt. Efter 25*4 härom sistens, känns det oerhört naturligt med 30 kilsar imorgon. Föreställer mig att det inte sku bööva upplevas så himlades långt, får se och beskåda..
Blir att ladda upp till det med nå blues ikväll, med wenttÿsarna&co!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar