söndag 11 september 2016

andra testrundan, långlenkki i bikila

Spännande värre igår. Mycket emotsedd test för vänsterfoten: skulle den hålla för en långlenkki i FajvFingärs? Efter den underbara upplevelsen av första brorundan i bikila, var det de som fick förtroendet. Och lillebror timo fick förtroendet som draghjälp och sällskap, medan svägerska lotta fick förtroendet som fotograf

Återigen utrustad med polar och garmin. Samt två flaidor vatten. Den här gången var det garmin som vann GPS-kontaktssnabbhetstävlingen. Typ nolltid. Men polaren var också snabb, så det är inga problem, båda tåjmar!
Med två klockor tar det en liten stund att förbereda sig, vilket var bra så hann timo med sin ack så viktiga uppvärmningsrutin

Sen var det inte tid för nå desto vidare åthävor, om vi skulle hinna basta före kräftkalaset. Bara att tassa iväg..
(tack L8 för fantastiskt bildsköna bilder och hoppas du förlåter att jag snodde dem)
Som allmän kommentar kan jag konstatera att det inte spelade någon roll vilken klocka jag kollade pulsen från, de är nog temmärligen överensa. Och jag kan konstatera att garmin är mycket kompetent åtminstone i jämn lågpulslunk.
Hade ju inte menat följa upp kaloriförbrukningsidiotin, men kan berätta att skillnaden enheterna emellan var en rejäl pizza. >1100 kc. Vore enligt min åsikt bättre att de inte alls försöker gissa, om det är sådär jæfvla svårt.
Garmin mätte igen kortare sträcka än polaren. På såpass lång sträcka som 36 kilsar är kanske inte 200 m hit eller dit något att pÿÿla om. Men skillnaden i snittempo trots allt 6:05 / 6:03. Kan ju bli svår kris för en neurotisk gubbe om en visar över och andra under magiska sexgränsen. Frågan är vilken man ska tro på. Kanske sanningen ligger mitt emellan? Janå spela roll..
(någon som vet om polar eller garmin brukar ha säkrare distansmätning? nämnas kan att jag har både GPS och Glonass aktiverade i garmin)
För kadensen angav polar igen högre värde. 91 (motsv. alltså 182) mot 177. Men konsekvent i alla fall, samma diff som senast.
Polaren visade snittpuls 130 medan garmin ivrigt höll med. Och de är nog hela tiden tillräckligt nära varann, för att garmins optiska pulsmätning ska få godkänt under dessa förhållanden. Som sagt. Och det är just sånt jag är ute efter, som hjälp för att smidigt hållas i lågpuls när jag så vill. På onsdagen ska jag jämföra dem i roskisbacken. Steja tjuund för rapport därifrån!
Och det allraste ÿberbästa av alltsammans var såklart att foten höll. Bägge fötterna blev tröttömma. Antingen är de en smula otränade efter fem månader utan långlenkki i fajvisar, eller så har jag glömt hur trötta de blir av dylikt. Och så fick jag nog skav av bikilorna den här gången. Vid tjufem tänkte jag att jag tar av dem vid staffansnäs. Men väl där hade hade endoknarkdosen ökats såpass att det inte kändes längre. I duschen kändes det igen, nålite.
Vi bastade och rikaväridrinkade vederbörligen och som aperitivo till kräftorna bjuikkade jag på cava för att fira att foten hade hållit. Schkalll! Därmed är planA att springa kankaanpäämaraton i FajvFingärs. I så fall kommer det att gå undan. Minns var du hörde det först!
Och steja föralldel tjuund!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar