torsdag 13 november 2014

6/7 penultimata pingningen

Nästsista rundan för denna utmaning ketades ikväll. Spyridon på fötterna och Folke J var med. Spyridonerna tåjmade annars utmärkt, men släppte in småsten...
(som ligger kvar på pedbanorna baket sandaset)
...en var så frissam att jag ville pika bort den. Stannade och grävde med pekfingret för att få bort pebbeln, men tråmade den under hälen istället. Efter tolv steg måstade jag stedi igen, för att ta av Spyridonen och bli kvitt stenen en gång för alla. Det var en rejäl bumling, små fjantar brukar jag inte bry mig om. Janå jag fick tan den, men när jag väl hade fått på mig skon igen, så håkade jag att fjärde tån hade smitit in tillsammans med tredje i dens fack. Fackfackfack brast jag då ut, med viss emfas. Och måstade följdaktligen ta av skon en gång till. Till saken hör att Spyridon är robustare och styvare än Kommodosport, så de är prackigare att få på, och att få på rätt.
Rumpeländet var snäppet bättre idag. Inte lika öm i början, närmare bestämt. Annars som igår. Överhuvudtaget en helt skön keta, sakta takt, men vakanna..
Imorgon dags för utmaningens grande finale, najs! Kan tänkas bli adios på fötterna då, saa sii.
Sen två dagar helvila, ska inte röra en fena.
Åålrajtski, fjuutschör looks brajtski..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar