lördag 1 november 2014

downshifting

Idag begicks andra lenkkin baket maratonaset på åland, fortfarande känns vaderna av nålite. Mellanting mellan sjuka och trötta, fast bara i belastning järet. Inte nå sjuka om jag bara promenadar eller så. Så snart jag känner mig helt återställd, ska jag sparka igång vinterträningens första skojgrej. Steja tjuund om du vill följa med en gammal farbror åldras utan värdighet. Vinterträningen kommer att vara lågintensiv. Och den delen har nog startat redan, iom de två länkarna denna vecka. Onksdagens brorunda och dagens jeppis-runt...
...som närmast blev en trevlig pratstund med Folke J.

Vi funtsade bl.a kring nästa säsong och vad man ska sikta på för intressanta lopp då. Båda känner att Stockholm Ultra Marathon nog ligger bra till för att kvala in bland höjdpunkterna för säsongen. Kan vara vettigt att ställa vinterketaset därefter. Vilket enligt mitt kranium innebär att glömmer trimning och finslipning, för att i stället bygga en större maskin, som man kan börja trixa och trimma framåt våren sen..

Återkommer snarast med dels en sammanfattning över den gångna säsongen och, som sagt, em skiss över första delen av projektet som ska ge en extrakrydda åt vinterns ketas!

Nu blir det kaffipaus, espressomaskinen torde vara varm vid det här laget...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar