lördag 11 april 2015

dagens kalkon

Efter vederbörlig, och iofs utomordentligt skön, morgonqigong, togs det itu med frukost och två dagars tidningsskörd. Läste i gårdagens tidning att gris är finländarnas apsärluta favorit. Ja ihminen on, som juice visste förtälja, sitä mitä hän syö. Dagens kalkon är tvivelsförutan jårs truli
hoppas att kära frun eins hindade få nå pikulite i sig!
Öööh.. IT did it! ..eldär venttapas nu.. hefooseschölv! ..nep utan nu mindist jag ju, kaiser söze dit it!
Janå, virihoevila.
Till idag hade jag hursomhelst beställt sol och oblåsigt. Tåjmade! Som sagt kåkkelby home-run på agendan. Först dumpade vi nå rändåm kräpp till ekorosk, sen råodades jag till kåkkelby av min kära fru. Hon jöutades nog dumpa mig där, väl medveten om att jag skulle drabbas av oerhört akut heimweh. Så skedde också. Pinkade i busken och vevade igång sportstrackern, sen var jag southbound innan kåkkelboarna hindade säga gårrkålkkåanstaltta.
Kåkkelby home-run börjar där man vänder in från strandvägen mot centrum, och löper längs pedbanorna jimån öja och laamos. Många broar och najs sträckning. Och som bonus får man keta hem från kåkkelby! Den är cirkulus 34½ kilsar lång, givårtejk.
Jag inledde ultralugnt, för att få igång maskineriet på rätt sätt. Vilket vill säga förbränning av fett>kolisar. Hade inte någon extraenergi, utöver laddade glykogendepoer, med mig, så detta var av storaste vikt. Om jag hade öppnat hårt så hade jag temmärligen säkert bonkat. Hade två 1,5 dl:s vatoflaidor med, och en reserv gömd vid laamosABC. Däts it.
Baket några kilsar ändrade jag från ultraväxel till bejsik lenkkiväxel. Spjeldi hållstade fast hela vägen. Ketaset gick bra och känstade lätt och mycket njutligt. Nålite trötta ben sista 10-15, men apsärlut inget som störde. PB blev det, big tajm. Janå merett var det nog väntat. Gamla PB var från maj 2014, samma dag som det ketades kåkkelbyUltra, för jag minns att jag undrade varför någon ville keta I kåkkelby, när man kunade keta hem därifrån. Det (rekordet) löd på 3:39:04. Redan med ultrafart, typ som jag ketade 3 dar i rad i påskvikåslutet, hade jag sågat 10-20 minsar av rekordet. Och eftersom planen var att keta i bejsik lenkkiväxel, så tippade jag på 3:20 givårtejk 10 minsar. I stort sett så blev det också, minus ytterligare en minut eller två. Alltså en hel halvtimme bättre än gammPB. Nålite annat än de senaste maratonförbättringarna :o)
Kul. Och kuitti på att växeln var rätt, eftersom det gick att hålla aktivt steg ända fram...
(eller merett saktade jag på slutet, för de här provisoriska pedvägarna här mellan hvc och erikssons är inte nå kivoga åt trötta fötter i fajvfingärs)
...och, som sagt, utan annat än H2O med på resan.
Utnämner härmed dagens kåkkelby home-run till dagens kanon, djast in kejs, ty nu tänker jag unna mig en matsmältningsmeducin. Och den kan, om det sig beviljar, vara 16 årig..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar