torsdag 2 april 2015

etapp 1/3

Kort arbetsdag idag, och hyfsat tidig lenkkistart. Har åtminstone käkat så det räcker de senaste dagarna. Och vilat temmärligen. Dock förvisso mindre än en vecka sen talvimaran, så inte helsäker på formen. Ganska kyligt, men fint väder och måttlig vind. Valde varm vinddräkt och FajvFingärs (KS). Skönt med fajvisar, fötterna jildade!
Mötte folke j vid lockande berget, han var inte helladdad efter långa, tuffa arbisskift. Tufft att testa ändå! Vi tassade iväg ut mot edsevö och söderut längs 8an. Där hade vi vind i ryggen och sol i pannan, rena sommarfiilisen. Före sursik undrade vi 8an jimån röret och vände mot lagmansgården. Nu var vinden emot och känstade nålite hårdare och kylig. Janå, svalkade skönt. Mot spituholmen var vägen svinryggig. Inte så bekvämt, tror vi väljer en annan rutt för lördagen. Om vi är på fötter då, vill säga. Mot abc tyckte ketaskompisen att jag kunde gasella iväg med bojojoingiga skutt, om jag så ville. Men jag hade inte nå brådis, det är nog enbart kilsarna som räknas i denna utmaning. Hade fokus på balanserad hållning och avspända steg. Vid omfartsvägen vände vi söderut, fick igen vind i ryggen. Inför järnvägsviadukten bland roskgräve varnade kaveri för rejäl fartsänkning, rutinerat lydandes kroppens signaler. Då valde jag att fortsätta i befintlig fart, för att inte stegen skulle bli trögtunga, så han lossade kopplet och släppte iväg valpen.
Mårade åpå till staffansnäs och vände tillbaka mot lockande berget. Tog planerad rutt trots ömsandhet på slutet, för jag ville åtminstone inte att dagens etapp skulle bli för kort. Hellre nån extrakilsar in på saldot sålänge man är nåsånär pigg, på lördagen kan det vara mindre lockande att kårja.
Nån svacka att tala om hade jag inte under dagens etapp. Nån gång hände det att benen eller höfterna eller fötterna känstade trötta. Kanske återhämtningen baket maran ännu inte är kåmpliit, eller kanske det bara ska kännas nå smått att keta trettifem kilsar. Fötterna är inte riktigt vana vid sommarfajvisarna, så det kan nog draga bi till dömsis tröttömhet. Hoppas dock ivrigt på att kunna ta dem även imorgon och/eller på lördagen.
De är trots allt förstahandsval på SUM och då vill jag helst inte bli tvungen att byta skor under loppet, så bra om fötterna anpassas och (ut)härdas. Fast föret har också ein ool med i spelet, om det är vintervitt på backen imorgon bitti så är nog fajvisarna (KS) uteslutna. Inga skvasår eller blåsor dock, vilket tacksamt uppmärksammas.
Morgondagens rutt blir att vi hakar på mimmi ö:s gäng som startar från FC klockan 9...
(huuvaligen så tidigt)
...kul med pårukka som omväxling och deras planerade distans passar som fussing i fajvis.
Eftersom fredagen är lång så förväntas jag hinda med nå kaffirostas också.
Ikväll har vi lagat och slukat chiapizza. Den var späckad med ketaskraft och lät sig väl smaka. Min kära fru fick nålite och jag fick nåmycke. Kommer inte att klara nån kraftig frukost, med så tidig start som det blir imorgon. Men tror ändå inte att det ska hänga på energin, snarare är risken att benen eller fötterna blir för slitna och sluta. Utan att kaveera nå, ser jag ändå med tillförskt fram emot morgondagens etapp. Tror det blir skoj och tror att sällskapet gör att det går fort och lätt...
(alltså upplevelseledes)
...återkommer med vederbörlig rapport. Vad gäller lördagens etapp är det svårt att säga bu eller bä änninu. Kolla fast: b.. bb.. bboh.. beeb.. nep, det går tamejfarao inte!
Noniin, stejatkaa erittäin tjuunattuna, muuten ari-setä tulee hyvin hyvin vihaiseksi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar