onsdag 3 juni 2015

generalrepetition och propaganda

Dags idag för sista lenkkin före HHM. Hade tänkt nåt i stil med brorunda, lugnt. Men blev erbjuikkad att introducera barfotaketas för ett gäng halvmilomdagare. Klart he! Passade utmärkt och var kul dessutom. Till och från, samt ett varv på, östanpåspåret. Barfota då, såklart. Med lite fanatisk barfotapropaganda före under och baket ketaset, såklart. Alla blev övertygade och hängivna barfotaketare på en gång, såklart...
(väl?)
...kul, som sagt, hosåhelst.
Bilden stulad från "en halv mil om dagen" och det är inte min fot som har vackert lackade naglar.
Imorgon blir det vilodag. Kanske gräsklipperi, om vädret står mig bi. Och fredag är kort arbetsdag och sen köras till hengsilfåss. Blir kul med en minisemppu och så ser jag ivrigt fram emot att få halvmaratona på lördag, även om den tidiga starten skrämmer en smula vett ur mig. Mutta hätä ei ole tämän näköinen, emedan det som bekant finns så oerhört mycket att taga utav.
En strategisk plan, inför loppet, har börjat kristallisera ut sig. Tänker inte keta efter klocka...
(har jag för övrigt aldrig eins testat, kanske man borde göra nån gång)
...utan som gewönligt enligt andning och ansträngning. PlanA är att hasardera nå smått och köra en temmärligen tuff strategi. Bära eller ha brister. Borde rimligtvis ha marginal att klara drullegränsen (1:50) även om det kräppar sig några grader.
Återkommer måhända ännu imorgon eller övermorgon, för att släppa ånga ur tävnlingsnerven. Steja tjunade piipls, ty det böövär man göra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar