måndag 1 juni 2015

nedräkningsfunderingar

Dit for helgen, vilandes och framförallt frossandes. Kalasfrossandes. Var det månne därför som dagens fastas gick löjligt lätt? Varken magen eller energinivån klagade. Ikväll blev det också lenkki, såsom planerat. Då känstade det nog nålite att det hade fastats en smula. Blev en vända via riisihello, i FajvFingärs, tillsammans med folke j. Lugn ultraväxel, vilket är lämpligt i fastat tillstånd. Nog gick det bra och blev en skön kvällslenkki, men inte finnstade det nå extramycket överloppspråjna att trycka på i motvinden.
Fastaset alltså återinfört, men tänker nöja mig med typ varannan vecka. Lite som 5-2 fasta. men 13-1 istället. Och nog rejälare laddning kilokalsare baket lenkki, än de riktiga fastarna tillåter sig. Om det har nå hälsoamhetseffekter så är det ju bara heimåt, men framanförealltast är avsikten att effektivera fettförbränningsmotoren...
(bra att ha på maraton och femföreschynanödvändig på ultra)
...svårt för en fantasilös farbroder att tänka sig nå bättre sätt att trimma den kapacieteten, än att lufsa åpå ett par till några timmar i fastat tillstånd.
Men nu så småningom dags att ladda energidepåerna igen. På lördag ska de vara stinnpemppade med glykogen, så ingen hätä direkt. Efter att ha fått ta del av stukkhålmaketarnas resultater och reflektioner börjar man ju känna sig nålite inspad. Kanske ijenttärligen inspadare för maraton, men det råkar nu vara en halva denna här gången. Får dåga! Och sannerligen synnerligen dags att putsa upp mitt halvmaraPB. Som alltså är från sju sjöar och heter 1:56:18
(om man viker mitt maratonPB på halva, så blir det nåt i stil med 1:52)
hoppas nog i smyg på nålite bättre än 1:56:17 . Vad sägs om något i den här stilen, som skala?
-godkänt = 1:50 eller hastogare
-bra = 1:45 eller bättre
-lysande = 1:40 eller kvickare
Ketaskompisen föreslog 1:37:15, men jag misstänker att man inte får ta taxi.
Då jag mälde mig an, (i vintras var det väl?) så sku man välja uppskattad sluttid. Då valde jag 1:45 och det känstade temmärigen utopiskt. Fast nu känns det nog nålite hanterbarare, måste jag erkänna. Men detta är ju första delexamen också, för mitt forskningsprojekt. Och det prediktar att jag under detta år ska förbättra signifikant från fjolårets såväl halv- som helmaratonPBar, jfr fjolåret. Vad är signifikant då? Hmmm.. janå åtminstone räcker inte de 6 minsar jag hittills filat från maran. Vi får funtsa vidare på det där, befarar jag..
Banan ser i alla fall fin ut, alltså den som vi ska keta längs i hengsilfåss:
Halva sträckan längs vatten, om jag tolkar och fattar rätt. Najs. I infomatskun stod det att man kan hamna å vänta på tre pajkkår, om det råkar komma nå spårvagnar eller liknande ajgess. Janå kanske bra att ha nåt att skylla på, om man skulle vara alltför saktmodig.
Skoval torde stå mellan FajvFingärs KS och Merrell. Merett skulle jag vilja veta vad det är för underlag, ehuru svårligen nå lätt att tänka sig att det skulle vara nå problem med fajvisar.
Nåväl, hindar säkert återkomma med flera spekulationer och obsessioner, innan det är dags. Och det vill du förhållandevis inte missa, så steja tjuund!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar