lördag 30 januari 2016

januarislutspurt på kotirata?

Inte så förfärligt mycket kvar nu, av januari. Som har varit en monstermånad vad löpmängd beträffar. Som sig bör, vintern ska ha rikligt med kilsar som grund för säsongens finform.
Spells PortEllen-2016!
Denna vecka har varit saktmodig, med undantag för onsdagens näradödenintervaller. En sista möjlighet återstår dock, att komplettera månadens slutsaldo. Nämligen kotirataultra, som jag tänkte digga i kvevlax.
PlanA, som förutsätter drägligt väder och före, är att löpa 50K. Första fem varven i så fall lågpuls och sen ett par lite hårdare varv, för att spara sista varvet för nedjogg. Men drägligt före är osannolikt, så det blir väl nog att ha planB och -C i beredskap. En sak är säker, och det är att efter förra veckans utmaning vet jag att tjufem kilsar klarar jag även under smått vanskliga förhållanden. Så tjufem duger inte! Janå, med reservation för skadekänningar eller motsvarande. Långlenkki ska det nog vara, alltså =/>30K. I praktiken alltså minst fem varv på deras bana = 31 kilsar. Minimus.
Vindvarningen har avtagit, så det är mest halka och icebugbehov jag räds. Men vi tar det som det kommer och packar planB med i bagaget.
Ketaskompisen kommer inte med, men däremot får jag sällskap i lillebrorsform. Ingalunda fyskam det heller. Återkommer såklart med rapport från den utflykten imorgon. Så steja tjuund!
Sen kommer en helt ny månad. Vore oerhört förvånande om det inte visar sig bli februari. Den ska inledas med en välförtjänt återhämtningsvecka. Betyder inga hårda eller långa lenkkiar. Och semppudag på fredag dessutom. Och utfärd till huvudstaden och MC-mässa. Tillsammans med min kära fru. Kul!
(torde också hinna med nålite shopping = uppgradering av FajvFingärsförrådet)
Få se om jag tess kan närvara i nuet under morgondagens springas...
...steja tjuund, så får du veta!
Resten av denna dag ska ägnas åt att fylla på energidepåerna, så man inte behöver stanna varje varv och äta, imorgon. Tyvärr missar jag haggis, men bullabess är ingalunda att förakta det heller!
Åålrajtski denn, ha en riktigt najs lördag så språkas vi på nytt imorgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar