måndag 24 april 2017

nedräkning

Ifjol hade jårs truli också planerat att keta i kyrönjoki. Och ha det som ett allvarligt försök till personbästa och möjligen tilåmed ner mot tretretti. Men så började vänsterfoten bråka. Och sen så fortsatte vänsterfoten bråka.
Bråkabråkabråka.
Till all lycka hann jag inte anmäla mig. Så jag behövde inte DNSa. Men ett par veckor före start insåg jag att det var kört. Inget kyrönjoki det året.
På så vis är det en hejdunderlig revansch redan att vara skadefri och se fram emot en helhjärtad insats på lördagen. Fem dagar kvar bara, änd kaonting..

Ikväll var vi, folke j och jårs truli, på en utfärd till rune berg. I lågpuls. Jårs truli har ju återhämtnings-/uppladdningsvecka och folke igen tänker starta i bastucupens testlopp imorgon. Så lågpuls passade som fot i fajvis. Fast det blev inte FajvFingärs ikväll. Utan det blev de trevliga FeelMaxarna
De blir inte anlitade så oerhört ofta. Lite i skymundan bakom alla FajvFingärs. Men de är väldigt bra minimalistskor. Med fantastisk barfotakänsla. Fötterna får verkligen jobba. Jag föreställer mig att det är bra för de små fussingarna att använda några olika skor. Och däremellan inte. Så på vis får de anstränga sig på olika sätt. Vilket både utvecklar dem mångsidigare och minskar risken för överbelastning. Föreställer jag mig alltså.
Kvällens lenkki trippade fram på väldigt lätta ben. Garmin pipade ganska ofta om hög puls. Eller inte direkt ofta, men ibland. Men snittempo landade ändå på 5:52 så det berodde nog mest på att benen var pigga och ville hålla pigg takt. För jag tycker inte att 5:52 är nå dåligt lågpulstempo.
Vädret var riktigt skönt ikväll. Riktig njutlenkki faktiskt. Trots garmins klagopip.

Någon bastucup blir det inte för jårs truli i år. Imorgon tänker jag mig istället en lågpuls brorunda. Bra och kort återhämtningslenkki. Kanske blir det nå nervöst svammel sen på kvällen. Eller så får du vila en dag från det. Men tjuund ska du steja!
Beklagar men jag måste vara oerhört sträng på den punkten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar